Shakespeare, Taviani e Prokofiev: o poder da arte e um amor impossível

Shakespeare, Taviani e Prokofiev: o poder da arte e um amor impossível

Shakespeare, Taviani e Prokofiev: o poder da arte e um amor impossível 2543 1907 Ana Monção

O poder da arte numa prisão de alta segurança. Diz um preso:

“Since I discovered art, this cell has become a prison”. 

Synopsis: Each year the inmates of Rome’s high security Rebibbia prison, incarcerated mostly for Mafia-related crimes, put on a play. The Taviani brothers follow the rehearsals and performance of Shakespeare’s Julius Caesar, a play where the conspiracies and betrayals echo the past and present lives of the prisoners. The actors become prisoners once again as they are accompanied back to their cells. As one of the prisoner-turned-actor remarks towards the end of the “Since I discovered art, this cell has become a prison.” A highly enjoyable film by the legendary directors of Padre Padrone.

A primeira proposta vai, então,  para o filme/documentário “Caesar Must Die” dos irmãos-cineastas Taviani. Prisioneiros da Mafia italiana, da prisão de Rebibbia, dsempenham como actores a peça “Julio César” de Shakespeare (ver o trailer aqui: Caesar Must Die), mostrando o poder psicológico regenerador da arte.

prokofiev

A segunda para a peça musical de Prokofiev: Romeo and Juliet, No 13 Dance of the Knights

 

%d bloggers like this: